Effektive pressemeddelelser

Pressemeddelelsen er et klassisk kommunikationsredskab, som stadig har sin berettigelse, fordi den ofte er en særdeles effektiv og troværdig måde at få sine gode historier ud til offentligheden.

Aviser, netmedier, fagblade og tv-stationer modtager imidlertid hundreder – måske ligefrem tusindvis – af historier hver dag. Derfor er det afgørende, at pressemeddelelsen er vinklet, så den fanger journalistens opmærksomhed og giver ham mulighed for at sætte den ind i en sammenhæng, der er relevant for læserne.

PR gennem netværk

Katalysator har bred erfaring fra både lokale og landsdækkende medier, og den bruger vi både til at udvælge og skrive de gode historier og til at få dem afsat til medierne. Vi har et stort netværk blandt journalister på en række medier. Vi dyrker relationerne, fordi vi ved, at en personlig henvendelse til de rigtige journalister er den mest effektive måde at slippe igennem nåleøjet til spalterne.

 

Download PR-guiden "Vejen til spalteplads"

Bliv klogere på, hvordan du selv kan skrive mere effektive pressemeddelelser – download vores gratis PR-guide Vejen til spalteplads

 

International PR

Katalysator samarbejder med det internationale PR-bureau JustPR, som er en af branchens stærkeste kort, når det handler om international PR. Så vi kan også hjælpe dig, når dine budskaber skal ud over den danske grænse.

Katalysator hjælper dig med:

  • identifikation af de gode historier, som du selv har svært ved at få øje på, fordi du går rundt i dem hver dag. Og vi siger fra, hvis vi ikke mener, at din historie har pressepotentiale.
  • udvælgelse af de relevante medier, der sikrer, at du rammer din målgruppe.
  • formidling af historierne i en skarpt vinklet pressemeddelelse, som vækker journalisternes interesse.
  • personlig kontakt til relevante journalister på de medier, som du ønsker at blive omtalt i.

Troværdig markedsføring

Pressemeddelelser er billigere og meget mere troværdige end eksempelvis annoncering, så investeringen er ofte givet godt ud – især hvis man er indstillet på at arbejde med en langsigtet strategi. Det tager tid at opbygge et godt image, men det tager blot et øjeblik at rive den ned. Også derfor er en proaktiv PR-indsats vigtig.

PR er andet end aviser

Husk også, at PR (public relations) i bred forstand tæller andre platforme end den klassiske pressemeddelelse. Din virksomhed vil formentlig have en række historier, som ikke egner sig til avisen, men som vil være meget relevante at formidle til dine interessenter i et nyhedsbrev eller som en nyhed på din hjemmeside.

 

Behov for at komme ud med dit budskab? Ring til os.

4088 7099
jeppe@katkom.dk