Gode kundecases gør en forskel for dit salg

Når en potentiel kunde skal vælge mellem din virksomhed og en konkurrent, gør anbefalinger fra andre kunder ofte udslaget.

Ifølge en dansk undersøgelse siger 54 procent af B2B-kunder, at kundecases ”betyder meget” for deres valg af leverandør.

Som købere vil vi nemlig gerne føle os sikre på, at vi træffer det rigtige valg. Hvis vi kan se, at andre har købt samme produkt og er blevet så tilfredse, at de vil lægge navn til casehistorie om det, bliver vi mere trygge ved valget.

Lad dine kunder føre ordet

Kundecasens styrke er, at du får andre mennesker til at sætte ord på den værdi, din virksomhed skaber. For det kan godt være, at du leverer tårnhøj kvalitet og fremragende kundeservice, men det bliver utroværdigt, hvis det kun er dig, der siger det.

Hvis din virksomhed sælger komplekse produkter og ydelser, er casehistorier særligt vigtige. De skaber nemlig helt konkrete billeder af, hvordan du har hjulpet dine kunder – billeder som potentielle kunder kan spejle sig i og bruge i deres vurdering af, om du også kan hjælpe dem.

Sådan laver vi kundecases

Når vi laver kundecases, foregår det typisk efter denne fremgangsmåde:

  1. Vi sætter os ind i din virksomhed og dine produkter, og vi får en briefing af dig om den kunde, casen skal handle om.
  2. Vi interviewer kunden og skriver teksten.
  3. Du får casen til godkendelse, og vi laver eventuelle ændringer.
  4. Vi får godkendt teksten hos kunden.

Hvis casen skal bruges i trykt form, kan vi også layoute den, så den passer ind i dit øvrige markedsføringsmateriale.

Vi har blandt andre lavet kundecases for:

Apport Systems, Signaturgruppen, Unity Studios, Call Company, ABS Alarm, Dansk Faktura Børs, VELFAC, Google Enterprise, Pravda, Conscensia, HumanAct, Safeticket, Uvildige.dk, Yding Gruppen.

RasmusKjaergaard_statement”Casehistorierne er vigtige for os. Vi laver løsninger på en speciel infrastruktur, hvor målgruppen ikke umiddelbart kender mulighederne, og casene er en måde at vise, hvad vi kan, og værdien af det, vi laver. Vi får løbende henvendelser fra kunder, der refererer til vores casehistorier.”

– Rasmus Kjærgaard, salgschef, Signaturgruppen A/S

kasperoldby_statement”Vi kan mærke, at jo flere cases vi har, jo lettere er det at tiltrække nye kunder, fordi vi har noget konkret at forklare vores produkt ud fra.”

– Kasper Oldby, direktør, Dansk Faktura Børs

Priser

Per styk, fra kr. 4.500,-

Per styk ved køb af mindst 3 styk: kr. 4.000,-

Layoutet med jeres visuelle identitet til salgsmøder, tilbudsmateriale og lignende:

Layout, per styk.: kr. 1.500,-

Ved køb af mindst 3 styk: kr. 1.200,-

Videocases – gør dine kundecases endnu mere levende og troværdige.
Video på cirka 2 minutter med interview og billeder fra virksomheder. Inkl. almindelig tekstudgave af casen.

Per styk, fra kr. 19.900,-

Alle priser er ekskl. moms.

Få lavet professionelle kundecases til din virksomhed. Kontakt os i dag.

4042 8781
brian@katkom.dk

Bliv klogere på kundecases – læs mere her: