Strategien er tankerne bag

Kommunikationsstrategi lyder både lidt langhåret og ret dyrt, men sådan behøver det ikke at være.

Hos Katalysator tror vi på en lavpraktisk tilgang til begrebet. I bund og grund handler en kommunikationsstrategi om at skabe en gennemtænkt og sammenhængende kommunikation, der udstikker linjerne for, hvem du skal kommunikere til, hvilke redskaber du skal bruge til det, og hvordan du skal bruge dem.

Der ligger strategiske overvejelser bag hvert eneste produkt, vi leverer, men det betyder ikke, at vi nødvendigvis vil pakke det fint ind og sælge det dyrt.
Tankerne bag produkterne får du med uden beregning, fordi det bør være en selvfølge, at kommunikationen er gennemtænkt. Og fordi strategien først får værdi, når den bliver omsat i konkrete handlinger.

Strategi skaber overblik

Det kan dog være særdeles brugbart at få udarbejdet en kommunikationsstrategi, der definerer konkrete indsatsområder og aktiviteter, og som indeholder en køreplan for, hvornår de skal udføres.

Selve udarbejdelsen giver mening i sig selv, fordi processen sørger for, at man tænker sig grundigt om og arbejder frem mod et mål.

Kommunikationsstrategien er dog først og fremmest et konkret arbejdsredskab, der skaber overblik og gør det nemmere at nå de mål, man har sat sig for sin kommunikation og sin virksomhed.

Kontakt os, hvis du har brug for en strategi i øjenhøjde.

2232 5261
jesper@katkom.dk