Brand-DNA skiller Pravda ud fra de anderledes

Øjne udefra hjalp det aarhusianske reklamebureau Pravda A/S med at sætte ord på deres identitet. Katalysator leverede profiltekster, produkttekster og cases.

Pravda A/S har stor succes med at skabe skarpe identiteter for deres kunder og kender værdien af at få udenforstående til at kaste et blik på sin virksomhed. Derfor valgte reklamebureauet at kontakte Katalysator, da de skulle have skrevet tekster til deres nye website. Opgaven var at formidle den særlige ånd, som virksomheden er bygget på og arbejder ud fra. Det, der gør Pravda unikke.

Gør det abstrakte konkret

Udfordringen i den sammenhæng er, at alle reklamebureauer påstår, at de er noget særligt i forhold til alle andre. Så hvordan skiller man sig ud i mængden af de anderledes?

Først og fremmest handler det om at blive konkret, så læseren kan forholde sig til et abstrakt begreb som ”anderledes”, og i Pravdas tilfælde skete det ved, at vi definerede et særligt Pravdaner-DNA med tre ekstra kromosompar (empati og passion, dedikation og ærekærhed samt glæde og humor).

I virkeligheden adskiller de gode pravdanere sig ikke synderligt fra resten af os rent biologisk, men definitionen af et pravdaner-DNA skaber et billede af, hvordan de adskiller sig fra mængden af reklamebureauer, og hvorfor de er en attraktiv samarbejdspartner. Og det er netop det, som en profiltekst på et website skal kunne.

Direct mail og PR

Udover at levere profiltekster, produkttekster og cases til Pravdas website, har Katalysator også være underleverandør for Pravda på bureauets projekter. Det drejer sig blandt andet om tekstproduktion til direct mail og PR for kunder som Arriva og Danske Dental Laboratorier.

“På tekstuelt niveau skiller Katalysator sig ud ved en skarp, simpel og struktureret tilgang til opgaverne, hvor den dybe tallerken kun bliver opfundet, hvis der er suppe på menuen. Du får, hvad du bestiller, og resultatet er 100 procent i orden. Men du møder samtidig en intelligent holdning til dit brand, der gør samarbejdet desto mere værdifuldt, og som kan være med til at flytte din egen oplevelse af dit produkt. Det er en sjælden kvalitet, og en stiløvelse som kræver overblik, talent og mod – og alle dele har Katalysator.

Bag skrivemaskinerne på Katalysator sidder desuden ganske enkelt nogle fantastisk rare mennesker. Og jo – det har ægte værdi! Når man som kunde oplever sammenhæng mellem tårnhøj faglig kvalitet og ægte engagement og indlevelse, så ringer du ikke kun tilbage til dem med en ny opgave på grund af kvaliteten i deres arbejde, men også fordi de er sjovest at arbejde sammen med.”

– Mette Hejl, direktør, Pravda A/S