Inspari skaber thought leadership med content marketing

”Vi har fået enormt positiv respons på, at vi er begyndt at give vores viden væk. Det understøtter vores position som thought leader,” siger Jens-Jacob Aarup, direktør og partner i Inspari.

Der står 6 Gazelle-figurer i vindueskarmen hos Inspari. Et seksfoldigt vidnesbyrd om, at Business Intelligence-virksomheden med base i Lystrup og Hørsholm har fat i den lange ende, når det handler om at finde vejen til vækst

Siden 2014 har deling af værdifuld viden spillet en vigtig rolle i bestræbelserne på at indfri målene.

Guides gør kunden klogere

”Vi har været fokuserede på, at indholdet skal være virkelig godt. Det skal give noget reel indsigt, som gør, at modtageren er klogere bagefter,” siger Jens-Jacob Aarup.

Katalysator har været en vigtig sparringspartner i udviklingen af Insparis inbound marketing-strategi og hjælper derudover med indholdsproduktion.

Blandt andet i form af en række udførlige guides, der giver kunderne værdifuld viden om, hvordan man laver bedre datavisualisering, hvad man skal have på plads for at lave et rullende budget, og hvordan man bedst kommer i gang med business intelligence i sin organisation.

Indhold, som både beriger kunderne og styrker Insparis position som førende eksperter inden for business intelligence i Danmark.

Jens-Jacob Aarup, direktør og partner i Inspari

”Vi har fået enormt positiv respons på, at vi er begyndt at give vores viden væk. Det understøtter vores position som thought leader og kunderne har taget utrolig godt imod det” fortæller Jens-Jacob Aarup og fortsætter:

”Vi oplever at komme ud til kundemøder, hvor folk sidder og har printet alle vores guides. Det betyder, at de har et højere vidensniveau end ellers, så vi kan starte dialogen med dem et helt andet sted. Det, vi laver, er jo lidt kompliceret, og for os ligger der en opgave i at få kunderne med på, at et BI-projekt ikke er noget, man bare lige gør. Hvis vi kan hjælpe kunderne med selv at skaffe sig den indsigt og købe den præmis, så er begge parter bedre stillet.”

Klæder kunder på med værdifuldt indhold

En af de første e-bøger, Inspari sendte ud, var ”Dataheltene – tips og tricks fra de skarpeste BI-hjerner”, der består af 3 interviews med 3 Inspari-kunder, der i deres hverdag træffer kompetente og kvalificerede beslutninger ved hjælp af BI.

I e-bogen deler de ud af deres viden og giver gode råd til andre, der vil i gang.

”For Inspari handler det om at gøre vores kunder til helte, og det kan vi blandt andet gøre ved at klæde dem godt på med værdifuldt og brugbart indhold,” siger Jens-Jacob Aarup.

Inspari fik i 2015 sin 6. Børsen Gazelle statuette på stribe som bevis på en helt usædvanlig vækstsucces. Virksomheden har kontorer i både Lystrup og Hørsholm. Se mere på inspari.dk.